Kozmetikák és szépségszalonok piaca

A szépség és egészség piac méretének, részesedésének és trendjeinek globális elemzése, valamint előrejelzések 2030-ig.
Kozmetikák és szépségszalonok piaca

Érintett kozmetikai termékek fajtái

Kozmetikumok

A szépséggel kapcsolatos termékekre megnövekedett számú érdeklődés felkeltette a fogyasztók tudatosságát a hagyományos testápolási termékekben használt mérgező vegyi anyagokkal kapcsolatban, megnyitva az utat a természetes kozmetikumok és a szépségszalonok piaca előtt.

(Itt a kozmetikumok alatt az általános megjelenés javítására vagy a személyes higiéniára szolgáló termékeket értjük.)

Természetes kozmetikumok

A természetes testápolási és kozmetikai termékek teljes egészében növényi összetevőkből készülnek és nem tartalmaznak potenciálisan káros vegyi anyagokat, például parabéneket, ftalátokat, alumíniumsókat vagy petrolkémiai anyagokat. A természetes testápolási termékek piacának növekedését a növekvő szépségtudatosság és egészségtudatosság fűti. Ezen túlmenően az iparág szereplői sok erőfeszítést tettek különféle termékek bevezetésére, ami hozzájárult a piaci növekedés kiegészítéséhez.

Kozmetikai és szépségipari piac

Piaci növekedések

A globális számok alapján várhatóan átlagosan évente 5% körüli növekedést vetíthető előre 2030-ig.

A globális kozmetikák és szépségszalonok piaca 2030-ra meghaladja a 250 milliárd USD-t (a 2020-as 150 milliárd USD-hez képest). Ezt a növekedést a különböző ágazatokban növekvő egyesülések és felvásárlások okozzák, amelyek világszerte keresletet fognak teremteni a kozmetikák és szépségszalonok – és ezek termékei, szolgáltatásai iránt. Az online áruházak növekedése a csúcskategóriás termékek értékesítése is ösztönzi ezt: az e-kereskedelem lehetővé teszi a távoli helyeken előállított áruk egyszerű megvásárlását. Ez pedig nagymértékben hozzájárult a kozmetikák és szépségszalonok globális iparágának fejlődéséhez.

Globális kozmetikai termékek és szolgáltatások piaca

Várhatóan a kozmetikák szegmense a legmagasabb mértékben fog nőni 2020-2030 között.

2020-ban a kozmetikai szegmens birtokolta a legnagyobb piaci részesedést. A kozmetikák például különféle kényelmi szolgáltatásokkal, terápiákkal és létesítményekkel, valamint relaxációs kezelésekkel szolgálnak a nap folyamán. A kozmetikák szépséggel kapcsolatos tevékenységet és akár gyógykezeléseket, valamint egyéb szolgáltatásokat kínálnak, beleértve a jól felszerelt spa-kat, relaxációs társalgókat vagy bárokat, valamint olyan szépségszalonokat, amelyek körömápolást, fodrászatot és egyéb szépségápolási szolgáltatásokat nyújtanak.

A szépségszalonok közül valószínűleg az arc- és bőrápoló szalonok szegmense fog nőni 2030-ig.

Általánosságban ez a szegmens szépségszalononként fel van osztva fodrászszalonra, gyantázószalonra, körömszalonra, szoláriumra, arc- és bőrápoló szalonra és teljes körű szolgáltatást nyújtó szépségszalonra.

A komplex kezelések iránti növekvő kereslet a lakosság körében, különösen a tinédzserek és az idősek körében, és ez az arcápolás és a bőrápoló szalonok globális fejlődésének hajtóereje. Ezenkívül a fogyasztók elfoglalt életmódja és a személyes gondoskodás iránti nagy igény várhatóan elősegíti a kozmetikák és szépségszalonok iparágának növekedését.

Piaci dinamika

Növekvő fogyasztói kereslet és a szépségszalonok számos előnye.

A kozmetikák és szépségszalonok iránti növekvő kereslet számos végfelhasználói iparágból a kulcsfontosságú tényező, amely hozzájárul a piac növekedéséhez. A wellness-turizmus térnyerése, az ezredfordulós évek megnövekedett kereslete, a növekvő időskori népesség, a hektikus életmód a nagyvárosi területeken, valamint a stresszoldást segítő wellness- és szépségápolási termékekre fordított fogyasztói költések növekedése, valamint a kreatív marketingstratégiák a fő hajtóerők ezen a területen. Ezen túlmenően a vásárlók személyes gondoskodással kapcsolatos megítélésének megváltozása, valamint az egészséges megjelenés és az egészség iránti vágy előremozdítja a kozmetika- és szépségszalonok iparágát. Továbbá segítséget nyújtanak egészségügyi problémák kezelésében, a szervezet méregtelenítésében, fogyásban, az immunrendszer erősítésében. A kozmetikák és szépségszalonok iránti növekvő kereslet a tinédzserek körében világszerte, várhatóan jelentős lehetőségeket fog teremteni ebben az iparágban.

A fogyasztói preferenciák és a személyes jólét megváltoztatása.

A fogyasztók megváltozott hozzáállása a személyes gondoskodáshoz, valamint az általános jólét fokozására irányuló állandó vágy a gyógykozmetika- és szépségszalon-ipar javát szolgálja. A wellness-megoldások iránti kereslet megnőtt, ahogyan a fogyasztókban megnőtt a személyes megjelenésük és jó közérzetük javítására irányuló vágy. A kozmetikai központok és szépségszalonok folyamatosan dolgoznak kínálatuk fejlesztésén, az ügyfelek változó ízlésére koncentrálva, hogy kielégítsék az egyedi gyógy- és szépségápolási szolgáltatások iránti növekvő keresletet. A kozmetikák és szépségszalonok iránti kereslet az előrejelzési időszakban várhatóan növekedni fog, az egészséges életmód iránti növekvő vágynak köszönhetően.

A globális kozmetika- és szépségszalon-ipart azonban hátráltatja a képzett terápiás szakemberek magas költségei és a fejlődő országokban tapasztalható gyenge penetráció.

Kozmetikák és szépségszalonok régiói

A regionális elemzés alapján öt fő régióra szegmentálódik a szépségszalonok piaca. Ide tartozik Észak-Amerika, Latin-Amerika, Európa, Ázsia-csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet és Afrika. Az észak-amerikai globális kozmetikák és szépségszalonok 2020-ban a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkeztek a bevételek tekintetében. A piac bővülésének oka lehet a vásárlók növekvő aggodalma a személyes megjelenéssel és a változó életmóddal kapcsolatban. Ezenkívül a szépségszalonokkal és kozmetikákkal kapcsolatos vásárlói ismeretek megváltozása a kozmetikák és szépségszalonok iparágának növekedéséhez vezetett. A kozmetikák és szépségszalonok globális piacát várhatóan a nemzetközi szabványok, valamint innovatív technikák és terápiák bevezetése hajtja majd a képzési programok finomítására, hogy megfeleljenek a növekvő fogyasztói igényeknek.

Várhatóan a globális kozmetikai piac régiónként tovább fog szegmentálódni:

· Észak-Amerikai piac: Egyesült Államok és Kanada

· Latin-Amerikai piac: Mexikó, Argentína, Brazília és Latin-Amerika többi része

· Az európai piac: Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Belgium, Magyarország, Luxemburg, Hollandia, Lengyelország, Észak-amerikai országok, Oroszország, Törökország és Európa többi része

· Ázsia-csendes-óceáni piac: India, Kína, Dél-Korea, Japán, Malajzia, Indonézia, Új-Zéland, Ausztrália és az APAC többi része

· Közel-Kelet és Afrika piac: Észak-Afrika, Izrael, ÖET, Dél-Afrika és MENA többi része

Kapcsolódó cikkek

A szexuális kapcsolatok nehézségei és problémái

A szexuális kapcsolatok nehézségei és problémái

A szexuális kapcsolat az emberi élet egy fontos és alapvető része. Az intim kapcsolatok megteremtése és fenntartása jelentős boldogságot és elégedettséget hozhat az életünkbe.

Kozmetikák és szépségszalonok piaca

Kozmetikák és szépségszalonok piaca

A szépség és egészség piac méretének, részesedésének és trendjeinek globális elemzése, valamint előrejelzések 2030-ig.